Tissue Super Magic Man

free web site traffic and promotion

Wednesday 13 February 2013

15 Kesalahan Lelaki Memakai Kondom

 

15 Kesalahan Saat Memakai Kondom. Kondom/ Alat pencegah hubungan intim merupakan sebuah alat yang sangat bererti bagi pasangan yang tak ingin hamil cepat. Namun, Meskipun  mudah, ternyata tidak semua lelaki dan wanita dapat memakai kondom dengan betul sewaktu berhubungan intim. Padahal, jika digunakan dengan betul, kondom dapat mencegah kemungkinan kehamilan sehingga 98 % dan mencegah penyakit seksual.

Para pengkaji dari Indiana University Amerika Syarikat sebelum ini melakukan kajian terhadap 50 kajian tentang penggunaan kondom dalam 16 tahun terakhir.
Hasil kajian tersebut menemukan sejumlah kesalahan yang sering dilakukan pasangan sewaktu menggunakan kondom. Berikut ini adalah 15  kesalahan penggunaan kondom seperti dinyatakan MensHealth



  1. Kecuaian pemaakai kondom
Penelitian menunjukkan bahawa antara 17 hingga 51,1 peratus lelaki baru memakai kondom setelah melakukan hubungan seks. Hal ini tentu akan mengurangkan kesan efektif fungsi kondom terutama dalam mencegah penularan penyakit seksual.

2. Menanggalkan kondom saat masih berhubungan seks

Hasil kajian menunjukan, antara 13,6 hingga 44,7 persatus dari sukarelawan yang terlibat dalam peneltian mengaku melepas kondom sebelum selesai melakukan hubungan intim.

3. Membuka sepenuhnya gulungan kondom sebelum dipakai
Fakta penelitian menunjukkan, ada sekitar 2,1 – 25,3 peratus peserta penelitian yang mengaku terlebih dulu membuka gulungan kondom sepenuhnya sebelum melakukan hubungan seks. 

4. Tidak menyediakan ruang di hujung kondom
Laporan menunjukkan, ada sekitar 24,3-45,7 peratus lelaki lupa untuk menyediakan ruang di hujung kondom sebagai tempat untuk cecair sperma. 

5. Tidak mengeluarkan udara dari dalam kondom
Hasil survey juga menunjukan bahawa sebanyak 48,1 peratus perempuan dan 41,6 peratus lelaki tidak menekan atau mengeluarkan udara yang ada di dalam hujung kondom sebelum digunakan. 

6. Kondom terbalik
Antara 4 dan 30,4 peratus dari peserta kajian dilaporkan salah dalam memakai kondom, tetapi kemudian mereka membalikannya lagi dan melanjutkan pemakaian kondom tersebut.

7. Gagal membuka gulungan kondom dengan sempurna
Ketika melakukan hubungan seks terakhir yang dilakukan peserta kajian, sekitar 11,2 peratus perempuan dan 8,8 peratus lelaki mula melakukan hubungan seksual sebelum gulungan kondom terpakai sempurna. 


8. Terkena benda tajam
Diketahui ada sekitar 2,1 sampai 11,2 peratus lelaki telah membuka bungkusan kondom menggunakan benda tajam. Masalahannya adalah apabila benda yang anda gunakan tajam untuk merobek bungkus kondom, maka ada kemungkinan kondom akan ikut terkoyak. 

9. Tidak teliti melihat kerosakan kondom
Sewaktut membuka kondom dari bugkusan, 82,7 peratus perempuan dan 74,5 peratus lelaki melaporkan bahawa mereka gagal untuk memeriksa kerosakan kondom sebelum digunakan. Apa yang harus dilakukan? Pastikan bungkus kondom tidak dalam keadaan terkoyak.

10. Tidak menggunakan pelincir
Antara 16 peratus dan 25,8 peratus orang melaporkan telah menggunakan kondom tanpa pelincir. Mengapa ini boleh menjadi masalah? Kerana, jika Anda melakukan hubungan seks untuk jangka waktu lama, kondom tersebut  mungkin mudah bocor / koyak jika tidak memakai pelincir. 


11. Kesan penggunaan pelincir
Sekitar 3,2 peratus perempuan dan 4,7 peratus lelaki dilaporkan menggunakan pelincir  berminyak dengan kondom lateks. Pelincir dengan bahan berminyak tersebut akan melemahkan lateks, yang dapat membuat kondom terdedah terhadap kerosakan. 

12. Salah menarik kondom
Hampir 31 peratus lelaki dan 27 peratus perempuan melaporkan bahawa ketika melakukan hubungan seks, mereka gagal untuk menarik kondom setelah ejakulasi. 

 13. Menggunakan kondom secara berulang
Kajian menemukan, antara 1,4 hingga 3,3 peratus orang menggunakan kondom terpakai. Kondom yang sama digunakan  dua kali selama melakukan hubungan seksual. 


14. Salah penyimpanan
Antara 3,3 hingga 19,1 peratus peserta yang terlibat dalam kajian menyimpan kondom di tempat yang tidak sesuai sebagaimana yang tertera pada label kotak. Hindari untuk menyimpan kondom di dompet dan jangan simpan di tempat yang terkena sinaran matahari. 

15. Tidak memakai kondom sama sekali
Kesalahan yang terakhir ini sebenarnya bukan bahagian penelitian, tetapi kajian terbaru dari National Survey of Sexual Health and Behavior di Amerika Syarikat, hanya 45 peratus lelaki usia 18-24 tahun yang menggunakan kondom saat berhubungan seks dengan pasangan. Bahkan, kajian juga memperoleh keputusan hanya 29,3 peratus lelaki berusia 25-34 tahun yang memakai kondom dan hanya 21,3 peratus lelaki usia 35-44 tahun yang menggunakan kondom.

Cerita PANAS!!

Popular Posts

Twitter Super Magic

Cerita hot

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...